آغاز عملیات مرمت حمام تاریخی روستای ابراهیم آباد اراک

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز عملیات مرمت بام حمام تاریخی ابراهیم‌آباد اراک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین محمودی امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه این بنای تاریخی به ‌سبب هم‌جواری با اثر ثبت جهانی استان، قنات ابراهیم‌آباد از جایگاه مهمی برخوردار است که می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری روستایی استان تبدیل شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: مرمت این حمام تاریخی: شامل پاکسازی و عایق کاری بام با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که از روز گذشته آغاز شده است.

محمودی یادآور شد:  این حمام تاریخی مربوط به دوره قاجاریه، با شماره ۲۳۷۹۲ در تاریخ ۲۵ آبان سال ۸۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که هم جوار  قنات جهانی ابراهیم‌آباد قرار دارد و به عنوان یکی از این قنات‌های یازده‌گانه به دلیل پیشینه و قدمت تاریخی بالای آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

او افزود: در استان مرکزی ۳۱ حمام تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی وجود دارد که مرمت و احیاء این تعداد حمام تاریخی به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد. در این میان حمام‌های تاریخی انجدان، سنجان و حمام عرش محلات حمام‌هایی هستند که احیاء شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051100519
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha